۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷

همزمان با هفته پدافند غیر عامل انجام می شود؛

ارائه آموزش های تخصصی وعمومی هلال احمر به ۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی

ارائه آموزش های تخصصی وعمومی هلال احمر به ۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره های آموزشی امداد عمومی و تخصصی برای ۲۰۰ نفر از علاقه مندان طی هفته پدافند غیر عامل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری صبح چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به نقش محوری خود امدادی در حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف این جمعیت برنامه ریزی، پیش بینی و شناخت تهدیدات متاثر از وقوع بحران های طبیعی، حفظ بقا، پیشگیری و کسب آمادگی های لازم در حوزه دفاع غیر عامل است.

وی ادامه داد: توسعه و ارتقای نیروهای امدادی و پشتیبانی با طراحی آموزش های مورد نیاز و مداوم بر اساس روش های نوین آموزشی از دیگر وظیفه عمده جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل است.

شهریاری با اشاره به برنامه های گرامیداشت هشتم آبان ماه روز پدافند غیر عامل بیان کرد: برگزاری مانور های امدادی با همکاری دیگر دستگاه ها در سطح شهرستان های استان از جمله برنامه های پیش بینی شده است.  

وی با اشاره به مراسم بزرگ پیاده روی جمعه ۱۰ آبان اظهار کرد: علاوه بر پوشش امدادی مراسم در مسیر این پیاده روی چادر سلامت هلال احمر به منظور ارائه خدمات امدادی و آموزشی به شرکت کنندگان برپا می شود.

شهریاری از برپایی چادرهای سلامت در مصلی نماز جمعه در سطح شهرستان ها خبر داد و گفت: در این چادرها به خواهران و برادران خدمات امدادی و آموزشی در قالب طرح «جمعه، ایمان، ایمنی» ارائه می شود.

شهریاری برگزاری کمیته امداد و نجاتِ پدافند غیر عامل، شرکت در نمایشگاه پدافند غیر عامل، برگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد افزایش تاب آوری جامعه در حوادث و سوانح و برگزاری مسابقات فرهنگی امدادی ویژه جوانان از دیگر  ویژه برنامه های هفته پدافند غیر عامل عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره های آموزشی امداد عمومی و تخصصی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود این دوره ها برای ۲۰۰ نفر از علاقه مندان برگزار شود.

کد خبر 4758724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha